mercoledì 25 aprile 2012

US Marines in MARPAT camo

US Marines in MARPAT camo (Empress Miniatures).


I choose this very unusual camouflage because I think digital patterns has a distinct ultra-moden feel.

First, I basecoated with Vallejo Iraqi Sand.
Then I washed the mini with Burnt Umber (an artist Watercolor).
Last, I dabbed tiny spots of Vallejo Flat Earth, GW Graveyard Earth and GW Bleached Bone on the mini.

For the Woodland MARPAT I simply added more spots with Vallejo German Field Grey WWII and Vallejo Green Grey.


For the bases, I glued sand on the washers; than I painted it with cheap Burnt Umber acrilic craft paint.
Next step, I drybrushed Mustard and then Ivory.
Finally, I glued some cheap yellow kitchen sponge and painted it Ivory and German Field Grey.


Marines degli Stati Uniti in MARPAT camo (Empress Miniatures).

Ho scelto questa mimetizzazione insolita perché i pattern digitali hanno un feeling decisamente moderno (si vedono spesso nei servizi televisivi), al contrario delle mimetiche più tradizionali.

Per prima cosa, ho dato una mano di fondo con il Vallejo Iraqi Sand, poi ho lavato la mini con Terra d'ombra bruciata (un acquerello per artisti). Infine ho picchiettato le miniature con Vallejo Flat Earth, GW Graveyard Earth e GW Bleached Bone.

Per la Woodland MARPAT ho semplicemente aggiunto altri puntini con Vallejo German Field Grey WWII e Vallejo Green Grey.

Per le basi, ho incollato la sabbia sulle rondelle, poi l'ho dipinta con Terra di Siena Bruciata.
Successivamente ho dato senape e avorio a pennello asciutto.
Infine, ho incollato alcuni pezzetti di spugnetta abrasiva da cucina e l'ho dipinta con avorio e German Field Grey.

2 commenti: